onedirectionnoveller---

Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

Stole My Heart- Del 6

Av Hanna - 11 januari 2013 19:49

Tidigare:

"Vi ses imorron? Måste plugga engelska" sa jag och suckade.

"Mm, Lycka till!" sa Niall. "Puss!"

"Mm, puss på dig med" sa jag och la på.

Sen slängde jag mig på sängen och somnade där...



Jag vaknade av att någon började peta på mig. Jag öppnade ögonen och såg till min stora förvåning att det var Niall som stod bredvid sängen och petade på mig.

"Öhh, Hej! Vad gör du här?" sa jag och gäspade.

"Nej men jag gick hit för att träffa dig och då sa din mamma att jag skulle väcka dig" sa Niall och log.

"Jaha" sa jag och satte mig upp. "Jag ska bara duscha"

"Mm, gör det så passar jag din säng så länge!" sa Niall och tog min plats i sängen.

"Oschysst!" sa jag och räckte ut tungan.

"Inte särskilt tycker jag. Du ska ju ändå gå och duscha sa du!" sa Niall och flinade.

"Men bara för att jag är snällast" sa jag och började gå mot badrummet.

Jag tog en dusch och sen rotade jag igen klädhögen med mina kläder på toaletten. Jag hittade en nyon orange munktröja och ett par svart shorts. Jag drog på mig kläderna och satte upp håret i en tofs. Sen gick jag ut till Niall igen. Han låg och pillade med sin mobil.

"Varför tar det sån tid när tjejer ska fixa sig?" sa han och tittade upp.

"Så lång tid tar det väl inte. En Halv timme är rätt kort tid faktiskt" sa jag och lade mig bredvid honom på sängen.

"Öhh, för mig tar det 10 minuter" sa Niall.

"Mm, säkert! Om du först ska duscha, sen klä på dig, fixa håret och borsta tänderna" sa Jag.

"Ja!" sa Niall envist.

"Jaja, nu är jag klar i alla fall. Vad ska vi göra?" frågade jag.

"Kanske, jag vet inte. Vi kan gå till stranden?" föreslog Niall.

"Men det är ju för kallt för att bada" sa jag.

"Vem har sagt att vi ska bada? Det finns massor man kan göra på stranden" sa Niall.

"Jag vet. Just därför tycker jag att vi ska gå och shoppa!" sa jag och flinade.

"Det är ju plågeri!" protesterade Niall.

"Nej, det är kul! Snälla!" sa jag bedjande.

"Okej" sa Niall.

"JA! Du är den bästa pojkvännen i världen!" sa jag och kramade honom.

"Så det är så man gör för att bli den bästa pojkvännen" sa Niall. "Att jag inte tänkt på det förut!"

"Kom nu snigeln!" sa jag som redan var påväg ner för trappan.

"Kalla du mig snigel?" sa Niall sårat.

"Japp, kom nu!" sa jag och drog på mig skorna och skinnjackan. "MAMMA, Jag och Niall går ut!"

"Mm, kom hem innan fem så du hinner packa!" ropade mamma från köket.

"Föresten följer Niall med!" sa jag.

"Okej!" sa mamma.

Jag och Niall gick ut på gatan. Niall tog min hand. Vi hade inte berättat för media att vi var ett par än, men vi skulle nog det snart. Vi gick till ett köpcentrum som jag och mina andra kompisar brukade gå till.

Jag släpade Niall genom affär efter affär. Tillslut hade jag typ 10 kassar.

"Vänta här!" sa Niall plötsligt.

"Öhh, okej!" sa jag och satte mig på en bänk.

Jag såg honom försvinna bort bland allt folk. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra så jag plockade fram mobilen.

"Alice?" sa en röst över mitt huvud.

Jag lyfte blicken och såg att Malin och Saga, några gammla klasskompisar från Sverige, stod framför mig.

"Öhh, Hej Saga och Malin!" sa jag och log.

"Gud vad länge sen det var. Det var ju typ en månad sen vi hördes på skype" sa Malin.

Jag kom plötsligt ihåg samtalet vi hade haft på skype. Det var den dagen Niall hade sagt att han tyckte jag sjöng bra.

"Malin, kommer du ihåg att du frågade om killar på skype. Och du pratade om han där Anderas eller vad han hette?" sa jag glatt.

"Öhh, nej. Eller jo" sa Malin förvånat.

"Jag sa ju att jag träffat en snygg kille som jag inte visste vad han hette" sa jag.

"Öhh, ja typ" sa Malin.

"Alltså, vi har typ blivit tillsammans. Han är här någon stans och du får lova att inte skrika, okej?" sa jag.

"Varför skulle vi skrika?" sa Saga.

"Öhh, det märker du nog snart" sa jag. "Han kommer där borta"

Niall närmade sig oss.

"Detta är Niall" sa jag när han hade kommit fram till oss.

"Det är ju... NIALL HORAN!!!" skrek Saga och Malin.

"Ni skulle ju inte skrika sa jag!" sa jag irriterat.

"Men OMG!!!! Är ni tillsammans?" sa Malin och hoppade upp och ner.

"Förlåt om jag avbryter, men jag fattar inte vad ni pratar om" sa Niall.

"Det är för att du inte kan svenska. Det här är Saga och Malin, några kompisar från Sverige" sa jag.

"Okej, kul att träffas!" sa Niall och log.

"Saga, Niall Horan tycker det är kul att träffa oss! Jag tror att jag svimmar!" sa Malin.

"Öhh, vill ni följa med och träffa dom andra killarna?" frågade Niall.

"Ja!" sa Saga glatt.

Tillslut gick även Malin med på det. Så vi började gå mot killarnas hus. Niall tog min hand. Malin och Saga kunde fortfarande inte fatta att det var sant att dom skulle få träffa hela One Direction.

När jag öppnade dörren till huset kom Harry springande.

"Öhh, Hej" sa han och fortsatte in i köket.

Vi gick in och tog av oss skorna och jackorna.

"LOU!!!!" Ropade Niall. "KOOM HIT!!!"

Louis kom dundrande ner för trappan.

"Vad är det Niall?" sa han.

"Vi har med oss två stycken som nog vill träffa dig" sa jag och pekade på Malin och Saga. "Det är mina kompisar från Sverige och dom är typ ert största fan eller nått"

"Öhh, Hej! Vad heter ni?" sa Louis.

"Jag heter Saga och det där är Malin" sa Saga som höll sin hand för att Malin inte skulle skrika.

"Jaha, Varför håller du handen för Malins mun?" frågade han.

"För att annars skulle hon skrika så vi alla fick tinitus" sa Saga.

Harry kom och ställde sig bredvid Louis. Louis ruffsade om hans hår.

"Lou, du förstör min frilla!" fräste Harry.

"Men jag brukar alltid få göra så!" sa Louis sårat. "Fast du tycker säkert någon av Malin och Saga är snygga och så vill du inte att jag ska skämma ut dig, erkänn!"

"Käften Louis!" sa Harry och höll handen framför hans mun.

Jag började skratta. Niall med.

"Vad skrattar ni åt?" sa Harry sen.

"Ja, du. Där har du nått annat än hur snygga Malin och Saga är att tänka på" sa Niall och flinade.

"Men lägg ner Niall!" sa Harry surt.

"Okej, jag och Alice går upp så får du och Lou vara ensamma med era nya kärlekar!" sa Niall och drog med mig upp för trappan.

"Ska vi verkligen låta dom vara, eller har du någon plan?" viskade jag när vi kommit upp för trappan.

"Det är klart att vi ska spionera på dom!" viskade Niall tillbaks.

Vi satte oss bakom en fåtölj och kikade ner för trappan. Malin och Saga pratade faktiskt med Harry och Louis. Men sen gick dom in i vardagsrummet.

"ska vi bus lite med dom?" sa Niall och flinade.

"Och jag vet hur!" sa jag och flinade. "Spela bara med!"

Jag räknade tyst i mitt huvud till tre och sen sprang jag ner för trappan och stormade in i vardagsrummet.

"Hjälp mig Louis!" skrek jag och började låtsas gråta.

"Med vad?" sa Louis oroligt.

"Jag... Jag... Jag är med barn" sa jag och snörvlade.

Louis stirrade på mig och sen på Niall som stod i dörröppningen. Niall drog generat handen genom håret.

"Du är bara sjutton" sa Louis tyst.

Alla andra i rummet stirrade på oss.

"Jag vet inte vad jag ska göra" sa jag och snyftade.

"Öhh, inte jag heller. Ta det lugnt antar jag. Och kanske berätta för dina föräldrar" sa Louis. "Men Niall. Ärligt, det funkar inte att du blir pappa nu. Hur tänkte ni egentligen?"

"Vi tänkte lura er!" sa jag och flinade. "Det är klart att jag inte är med barn!"

"Men va fan. Så inget av det ni har sagt är sant?" sa Harry.

"Nepp" sa jag och fnissade lite. "Men vi har spionerat lite på er"

Både Louis och Harry blängde på Niall.

"Men vadå? Vi vill ju också veta" sa Niall till försvar.

"Jaja" sa Harry.

"Föresten hur mycket är klockan?" sa Malin plötsligt.

"Fem i halv fyra" sa Harry.

"Jävlar! Jag skulle vara hemma senast tre!" sa jag och gick mot hallen. "Niall, jag tror att flyget går vid tio ungefär, så vi hämtar dig vid åtta"

"Visst. Hejdå!" sa Niall och pussade mig på munnen.

"Hejdå!" sa jag och gick ut genom ytterdörren.....



Orkar inte mer nu... Och jag dog faktiskt inte av engelska läxa    Men skriver nog mer imorron.... Ha det bäst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 8 september 2013 17:16

Hej på er! Ehh, ja, jag satt och rotade igenom en låda på mitt rum när jag hittade en lapp med användarnamn och lösenord på.... Och plötsligt kom jag ihåg den här bloggen.Alltså, gud, jag bara slutade.. Ni få människor som läste den måste ju ha hatat...

Av Hanna - 23 januari 2013 19:27

Vi gick vidare längs med gatan. Tillslut stannade killarna vid en svart Limousine och öppnade dörren. "Ska vi åka i den här saken?" frågade Sofie och stirrade på bilen. "Öhh, ja?" sa Louis och tittade lite konstigt på henne. Sofie hade alltid h...

Av Hanna - 22 januari 2013 20:54

Vi gick tillbaka till dom andra. Harry hade blivit glad igen och sken som en sol. "Alltså Hannah, Du måste lära mig hur du gör!" sa Louis och stirrade på Harry. "Det är en hemlighet" sa jag och flinade. "Ska vi dra nu eller?" frågade Liam. "Vi ...

Av Hanna - 21 januari 2013 19:19

Efter att ha pratat med Harry gick jag och duschade och sen kröp jag ner under det varma täcket och somnade. Klockan ringde. "Fuck You!!!!" skrek jag åt den innan jag stängde av den. Jag var ju inte direkt världens morgon människa. Jag hade hel...

Av Hanna - 20 januari 2013 18:59

Detta fick absolut inte hända! Jag sprang ner efter Marie. Tyvärr hade hon redan hunnit berätta för typ alla. "Marie! Det är ju för fan inte min pojkvän!" skrek jag. "Men snart!" skrek Marie helt hysteriskt. "Nej! Han är bara någon idiot som ja...

Ovido - Quiz & Flashcards